Friday, August 30, 2013

Kita Tak Akan Pernah Merdeka.

Merdeka!

Satu statement yang boleh saya keluarkan atau mungkin pernah disebutkan oleh orang lain,

" Merdeka adalah dengan setulus hati mengabdikan diri kepada Tuhan kita "

Hanya ini jalannya untuk merdeka. Kerana, kita semua mahu memerdekakan diri kita daripada ancaman dan azab yang paling bahaya yakni neraka Allah.

Apa guna kalau merdeka daripada jajahan musuh sahaja, tetapi, nanti di sana menjadi bahan bakar neraka?

Kerna itu lah dengan mengabdikan diri hanya kepadaNya, kita pasti akan merdeka kerana kita perlu untuk tidak mengabdikan diri kita kepada bisikan syaitan dan nafsu kita.


" Dan kalaulah kebenaran itu tunduk menurut hawa nafsu mereka, nescaya rosak binasalah langit dan bumi serta segala yang adanya.... "
*Surah Al-Mu'minuun, ayat 71*

Jalur Gemilang!



Kerna itulah saya katakan, merdeka yang kita sambut tiap-tiap julung kalinya ini hanya sementara dan mungkin tidak akan berkekalan selagi al-Haq tidak ditegakkan.

Ya, kita perlu lah bersyukur kepada Allah s.w.t kerana masih memberikan keamanan (er, valid kah ini?). Kita masih mampu menjalani kehidupan seharian kita dengan lebih baik daripada saudara-saudara kita yang hebat dibedil oleh musuh-musuh Allah. (nota : Jangan lupa doakan ikhwah di sana ya!)

Yang pasti, kita tak akan pernah merdeka, jika kita set dalam hati untuk mengejar dunia kerana kita bakal dijajah oleh dunia itu sendiri. Percayalah.





-heromahulebah-

No comments:

Post a Comment

Ratings and Recommendations by outbrain