Wednesday, August 28, 2013

Pilihan Remaja - Apa Mereka Suka?

Remaja!

Satu program di TV3 pada satu ketika dahulu. Teng3.

Tapi di sini bukan mahu bicara tentang itu. Di sini kita akan kenali remaja dengan lebih dekat.....er, ye ke?

Sila jangan ragu-ragu ya. Haha!

Jadi, mari kita 'ambil bola bergolek-golek' (sila translate frasa yang berada dalam tanda ' ' kepada bahasa Inggeris - kalau tak tau boleh tanya.)



Remaja Hari Ini menggemari:

1. Kebebasan!


Mak : Mari tolong mak kemas rumah ni, Man.
Anak : Buekk...Tak nak. Saya mahu bebas!! Saya mahu keluar dari rumah ni! Tak tahan dah dengan semua
           ni.
Mak : Weh, lek aa brader!






2. Sentiasa Merasainya Dirinya di Jalan yang Benar.

Anak remaja bernama Man sedang membaca surat khabar omputeh, Star.

Man : bla3.... It take a lot of work to ...
Mak : Man, bukan Itik, It takes.
Man : Tapi, dalam ni tulis It take! (Bunyi Itik.)
Mak : Surat kabor tu salah la maknanya.
Man : Tapi, surat kabor semua betul!
Mak : ..............


3. Kasih Sayang Singgit! Kasih Sayang Singgit!

Remaja L : You tau tak?
Remaja P : Tak tau.
Remaja L : Err, I tak habis cakap lagi tau tak?!
Remaja P : Tak.
Remaja L : You suka I tak?
Remaja P : Tak, I dah kawen. Yang keliling hang tu sebenarnya anak I.
Remaja L : I thought adik you tadi.
Remaja P : ...............

Awkward!


4. Hidup yang Rock! Liar! Ganas!

Man     : Yo, bro Ae! Ce ko dengar lagu ni! Meletop bhaii!
Bro Ae : Huiyyoooo...meletop gilo, best gile...@(*#&$(*@#&$...mantap bak hang!
Man     : Aku dah cakap meletop! Best kan, bro Ae!
Bro Ae : Best doh! Kene download lagu best camni. Rock band apa ni?
Man     : In-Team.


5. Bersantai-santai Minum Kopi di Tepi Pantai.

Man menyanyi dalam bilik air,

" Indahnya dunia,
Tak payah susah sini sana,
Syaitan nafsu dalam jiwa,
Sangat kuat tak terhingga,
Duduk rumah tak buat apa,
Lepak dekat sini sana,
Dengan kawan entah apa-apa..... ohhh ~ "

"Oi cepat la!"   - Kawan dekat luar tengah tunggu turn mandi.


Itulah sedikit sebanyak perlakuan budak-budak zaman sekarang...True story kan? ke...

Ok, tanpa mengarut panjang, kita pergi ke segmen seterusnya. Jeng3.


Remaja Hari Dahulu pula Menggemari :

1. Penjara.

Tom (menyanyi) : Indahnya bila dicintai...Hidup ini terasa di Syurga... ohhh~
Jerry                  : Woi, hidup di dunia ini bagaikan syurga bagi orang kafir, penjara bagi orang mukmin tau
                            tak?!
Tom                   : La, rilek la...lagu je pon.
Jerry                  : Lagu Jepon?!
Tom                   : Ok, aku tak buat dah.
Jerry                   : (Thumbs up dan sengih)


2. Kesalahan.

Tom : Weh, aku ingat lagi, Umar al-Khattab cakap dia paling suka orang yang selalu menegur kesalahannya.
Jerry : Ok, meh aku cakap apa kesalahan kau.
Tom : Ha, cakaplah.
Jerry : Satu....bla3...Dua..bla3...#@$)(*#@($*
Tom : ...........Er, nak...... tegur..... orang pun......... ada cara gak...jangan macam ni......Sian aku.. (sambil menangis)
Jerry : Kui3


3. Kasih Sayang Jugak.

Tom : Weh, hati ku dah dimiliki... (tiba-tiba)
Jerry : Waaahhh....siapa dia?
Tom : Dia ni, selalu ada...dekat......Tak pernah jauh dari ku.....Dialah yang sangat rapat dengan ku dari dulu lagi...
Jerry (cuak) : Eh, aku lah yang rapat dengan kau dari kecik...Weh, aku tak suka ko la...Waaahh (lari jauh-jauh)
Tom : .....Dia tu Tuhan lah!
Jerry : Oh...Hehe


4. Hidup Yang Qawiy!

Tom : Kau nak dengar lagu Rock ni tak?
Jerry : Aku tak dengar lagu melainkan alunan Al-Quran al-Kareem. (bercakap lalu terbang)
Tom : Fuyooo! Ko terbang sioootttt!


5. Tak Pernah Ada Masa Main Facebook.

Tom : Weh, add la aku kat facebook!
Jerry : Aku takde facebook.
Tom : Oh, kalau camtu, add la aku kat twitter.
Jerry : Aku takde twitter.
Tom : Hish, boring gila kau! Selalunya kau buat apa kat rumah?
Jerry : FB.
Tom : Eh, tadi kata takde Facebook! Gila tipu member.
Jerry : Fikrah Books.
Tom : Lalalala....





p/s ; Bro Ae : Gua dalam hati ada taman woo! (tiba-tiba)


-heromahulebah-

No comments:

Post a Comment

Ratings and Recommendations by outbrain