Sunday, December 4, 2011

Beralih kepada Ultimate Frisbee !

" Ultimate ! "

" Frisbee ~ ! "

Yeah~! okay, aku mulakan dengan soalan " Korang pernah dengar tak apa itu 'frisbee' ? " atau.... " Tau tak apa itu piring terbang ? ( tapi bukan UFO ) " Ia adalah perkara yang sama. Frisbee dan piring terbang.

Frisbee = Piring Terbang

Dan, " Korang tau tak piring terbang ni ada 'game' atau sukan yang tersendiri ? " Seperti yang kita semua tahu, piring terbang ni untuk dilepar-lepar, dibaling-dibaling, dan dipass - pass dengan kawan sorang lagi. . . . . bukan untuk ganti piring untuk letak makanan.




Nama sukan itu ialah ULTIMATE FRISBEE ! Ya, memang sukan ni tak popular mana.Tapi, kat Malaysia jer la...(kot). 'Game' ni kat US sangat la popular. Aku memang dah tau pasal frisbee ni, dan pernah main masa kecik2 dulu. Tapi, tak tau pulak dia ada sukan tersendiri ! Aku pun tahu ada sukan ni bila aku masuk KMB. Dan hari demi hari, suka aku akan sukan ini kian bertambah, membuatkan aku turun padang, main frisbee tiap-tiap hari. Futsal, badminton, telah lama aku tinggalkan, lagipun badminton court tak best, futsal lak ramai orang. 

Terbang di udara memang perkara yang aku suka lakukan

Aku tak nak cerita pasal 'rule', saiz padang, dan lain-lain pasal ultimate frisbee ni kat sini. Korang boleh la cari sendiri kat internet. Bukan sebab aku ni malas, tapi nak jadikan ni sebagai unsur saspen dan usaha untuk menjadikan korang semua rajin. hehehe... xD

Korang boleh tengok 'gameplay' sukan ni kat youtube. klik di sini untuk tengok FRISBEE TRICKSHOTS ! ( by abg BRODIE SMITH ) sangat mantap !

* sukan ni ala-ala ragbi jugak la.......sikit.

No comments:

Post a Comment

Ratings and Recommendations by outbrain