Monday, November 28, 2011

Sudah Setahun ia Berlalu

Wooh!

Kalau diingatkan balik, masa ni aku duk study, walaupun aku tak pernah study sampai tak tidur malam... ( Sebut pasal perkataan 'SPM', 'study', 'tak tidur malam', tiba-tiba aku teringatkan video 'Hang Tuah fail SPM' ) !! Ok, aku jawab kertas-kertas SPM dalam dewan. Koordinatnya tak ingat, tapi, dari pintu masuk utama, aku di barisan paling kiri, tepi kipas. Dan duduk di sebelah kipas ada kelebihan dan keburukannya...kan?


* * *

Tapi, di Kolej Mara Banting, aku sudah beberapa malam, tak tidur malam. Bukan sebab study, tapi untuk siapkan kerja rumah, iaitu lab report. Mesti pelik. Kerja rumah tak payah buat pun tak pe kan. Rilek sudeh. Hmm...tapi yang ni lain. Lab report tu sangatlah penting sebabnya iye tu adalah Internal Assesment untuk IB. Jadi, nak tak nak kene buat jugak. Baru-baru ni exam sem, dan yang aku boleh tulis kat sini ialah, 'gg'. Tu pun kalau anda faham.

* * *

Jadi, calon SPM 2011, berusahalah tapi jangan sampai tinggalkan perkara-perkara yang jauh lebih penting. Tak payah bagi contoh, korang dah tau. " SPM bukanlah segalanya " :p


Saja nak post walaupun agak terlambat....sikit. Rasa macam nak cerita pasal kehidupan sebagai pelajar IB kat KMB lak ( setakat SEM 1 je la ) ....Hmm..

No comments:

Post a Comment

Ratings and Recommendations by outbrain