Friday, March 27, 2015

Ceritakan Bagaimana Amazing nya Ini.


Saya pernah tertarik dengan warna-warna dalam buih yang ditiup selepas dicelup dalam bekas sabun.

Warna-warni.

Dalam kepala saya, ''Wow!''

Dan saya terus mengajak adik-adik saya melihat sama warna-warna dalam buih yang asyik berpusing sana sini.

Hanya kerana benda itu baru bagi saya dan benda itu 'just amazing' bagi saya waktu tu.

...

Semuanya sekarang boring. Mujur baru-baru ini sahaja keluar sosok-sosok yang memeriahkan imej 'ini'. Mempamerkan kreativiti dan gaya. Meluaskan kepelbagaian pelanggan. Saya tak nak senaraikan nama. Kamu sudah tahu.

Cumanya, tak semua kenal mereka. Tak semua ada internet. Tak semua suka membaca. Tak semua suka tonton video. Tak semua tahu.

Apa yang kita boleh buat ialah perkenalkan benda ini kepada mereka yang tak tahu. Kerana mungkin juga mereka ini suka kan benda baru dan 'amazed' dengannya. Kita tak tahu.

Kisahkan kepada mereka cerita-cerita kejayaan yang rapat dengan mereka. Yang berkait rapat dengan hidup mereka. Kisah yang membuat mereka tersenyum dan tertarik untuk mengikut tapak kaki lagenda superhero yang asli. Perwira-perwira yang tak pernah ditelan zaman cumanya terlindung daripada awan gelap. Oleh itu, biarlah kita menjadi rintik hujan yang mengukir senyuman penduduk bumi.

Ada yang kata, ''Bapak ahh, awkward gila nak cerita pasal cerita lama gitu!''

Kau sudah cuba belum?

Ada yang kata, ''Aku dah cuba, semua reject aku!''

Allah menilai usaha kamu. Kamu perlu juga muhasabah, kenapa kena reject! lol.

Now, keluarlah dan ceritakanlah cerita yang amazing.

Biar mata mereka berkaca hati mereka jatuh cinta kepada 'ini'.





-budak hiro-

No comments:

Post a Comment

Ratings and Recommendations by outbrain